سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبّت انسان به برادرانش، برایش نزد خداوند، فضیلتی به شمار می رود. [امام صادق علیه السلام]

جوانان شهر شیران دلاور-خمینی شهر سده

Powerd by: Parsiblog ® team.
سینما فرهنگ خمینی شهر(سه شنبه 87 مهر 9 ساعت 3:11 عصر )
 
سینما فرهنگ خمینی‌شهر تنها سینمای این شهر است. محمدعلی رضایی مدیر این سینما می‌گوید: کار کلنگ‌زنی این سینما در سال 68 زده شد و بعد از سال‌ها کار ساخت در سال 84 به اتمام رسید و در همین سال افتتاح شد که در مدت 2 سال این سینما توسط بخش خصوصی اداره شد و بعد از آن مدیریت آن به انجمن سینمای جوان خمینی‌شهر سپرده شد.

بازسازی این سینما که در غرب خمینی‌شهر وجود دارد، علی‌رغم این که در سال 84 افتتاح شد، اما در سال 85 آغاز و در سال 86 پایان یافت و توانست عنوان سینمای درجه یک را به نام خود ثبت کند. وجود 800 صندلی در یک طبقه، این سینما را به لحاظ فضا حتی از سینماهای اصفهان متمایز کرده است. کارهایی که توسط موسسه سینما شهر در این سینما انجام گرفته علاوه بر بازسازی مسائل دیگری مثل نورپردازی، صدا، استفاده از دستگاه‌های آپارات و... را نیز شامل شده است.

به گفته مدیر این سینما، برای این که یک سینمای شهرستانی به طور معمول بتواند روی پای خودش بایستد، باید حداقل بتواند ماهانه 6 میلیون درآمد داشته باشد که همه می‌دانیم 50 درصد این درآمد صرف فیلم و 50 درصد نیز صرف هزینه‌های جاری خواهد شد.

او استقبال مردم از تنها سینمای خمینی‌شهر را معمولی دانست و گفت: همه‌چیز به نوع فیلم‌هایی که در سینما اکران می‌شود، بستگی دارد. همه ما می‌دانیم که مخاطب ما به فیلم‌های روز دنیا، ماهواره و اینترنت دسترسی دارد و فیلمی که قرار است در سینما اکران شود، باید از قابلیت‌هایی برخوردار باشد که مخاطب را به سینما بکشاند. او در ادامه به برنامه‌هایی که برای جذب مخاطب و آشنایی آنها به این سینما انجام گرفته، اشاره می‌کند و می‌گوید: ما تلاش می‌کنیم در کنار فیلم‌هایی که اکران می‌کنیم، برنامه‌های جنبی هم تدارک ببینیم. برپایی جنگ و همایش‌های مختلف، تنها بخشی از کارهایی است که ما در این سینما انجام داده‌ایم. حسن این کاری که انجام داده‌ایم این است که مخاطب ما با ویژگی‌های سینمای شهرشان آشنا می‌شوند.

او در ادامه از اقبال عمومی به فیلم‌های گیشه‌ای می‌گوید و می‌افزاید: ما در گذشته برای این که تعادلی میان فیلم‌های گیشه‌ای و هنری برقرار کنیم، صبح‌های جمعه برای مشترکان فیلم‌های هنری ایرانی و خارجی را نمایش می‌دادیم که کار نقد و بررسی این فیلم‌ها نیز انجام می‌شد؛ اما در ادامه به خاطر مشکلاتی نتوانستیم این برنامه را پیگیری کنیم که در تلاشیم در آینده، این سری برنامه‌ها را مجددا برگزار کنیم. با این وجود، رضایی به نکات دیگری هم اشاره می‌کند: در حال حاضر محتوای بعضی از فیلم‌های گیشه‌ای چندان با معنویات همخوانی ندارد که امیدوارم مسوولان برای این مهم هم چاره‌ای بیندیشند. همچنین به عنوان کسی که در کار سینماست، این توقع را داریم که مسوولان استانی توجه بیشتری به سینما داشته باشند. با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و سینما از سبد کالای خانواده‌ها کنار گذاشته شده، این موضوع را باید جدی گرفت و بیشتر به آن بها داد.

نقل از روزنامه جام جم 30/6/87



  • کلمات کلیدی :
  • » سده ای
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    وبلاگ سده
    پست های جدید
    بی توجهی به میراث 2500 ساله
    فاتح تپه های مدن کیست؟
    جشن یکسالگی وبلاگ سده
    سینما فرهنگ خمینی شهر
    من خمینی شهری نیستم من سده ای هستم
    زندگی نامه علامه فیض السلام
    عکس های سری اول از سده
    گالری عکس سده
     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 0  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 3  بازدید
    مجموع بازدیدها: 28608  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    جوانان شهر شیران دلاور-خمینی شهر سده
    سده ای
    ما یاد گرفتیم که پاینده بمانیم در تاب و تب عشق فروزنده بمانیم در شعر و قلم، خسته و شوریده چنان شمع در غم خوری مردم خود، زنده بمانیم دوستان سلام جمعی از جوانان سده گرد هم آمدیم تا برای یک لحظه هم که شده سده را فریاد بزنیم گاهی بخندیم و گاهی بگرییم آمدیم تا بگوییم سده هست ما هم هستیم سده همچنان سرافراز خواهد ماند همراهی شما دلگرمی ماست واژه ای هست کزو مست و رها جان منست لاله زاری که همان مظهر ایمان منست آن که چشمان جهان خیره به اسرارش شد دل من، جان من و کشور ایران منست زنده باد سده زنده باد خلیج فارس زنده باد ایران
    » لوگوی دوستان من «



    » اشتراک در خبرنامه «
     

    گالری عکس سایت